هیدروتراپی (انجام حرکات ورزشی در آب)

خیلی ها سوال می کنند که هیدروتراپی (انجام حرکات ورزشی در آب) چه فایده یا چه اثری دارد؟

قانون بیونسی ارشمیدوس می گوید وقتی که بدن انسان بطور کامل یا قسمتی از آن در مایع قرار بگیرد، در حالت استراحت، نیرویی برابر با وزن مایع جابجا شده بر آن و بطرف بالا وارد می شود. بیونسی، نیرو بوده و می تواند برای حرکاتی که در آب انجام می شود بعنوان کمک یا مقاومت مطرح شود. مقدار نیرو اثر گشتاوری آن حول یک نقطه ثابت (محور) است که در این مورد نیرو، بیونسی آب و نقطه ثابت مفصل انسان است.

وقتی اندام بطرف سطح آب می آید اثر گشتاوری افزایش می یابد و برعکس وقتی به سمت عمق آب حرکت می کند کاهش می یابد. اضافه شدن یک جسم شناور یا افزایش طول بازوی اهرم موجب افزایش اثر گشتاوری می شود. اهمیت عملی این موضوع این است که بیونسی به حرکت به سمت بالا (برعکس جاذبه) کمک کرده و به حرکت به سمت عمق آب مقاومت می دهد. وقتی عضو در سطح افقی حرکت داده شود، بیونسی و وزن مخصوص با هم در تعادلند. بنابراین بیونسی می تواند برای حرکت بعنوان حامی، کمک یا مقاومت مطرح شود. یکی از مزیت های اصلی تمرین در آب، کاهش نیروی تحمل وزن است. در روی زمین مرکز جاذبه به بدن درست جلوی مهره دوم ساکروم قرار دارد ولی در آب مرکز جاذبه در سطح ریه ها متمرکز است و بر این اساس هیدروتراپی کمک بسیار خوبی به حرکت یا بازآموزی عضلات است.

*********** 

باور نکن تنهایی ات را 

من در تو پنهانم تو در من 

از من به من نزدیک تر تو 

از تو به تو نزدیک تر من

نظرات 1 + ارسال نظر
بچه شیر شنبه 26 آذر 1390 ساعت 12:59 ق.ظ http://behzad.spi-blog.com


سلام
ممنون
اطلاعاتم بیشتر شد
یادم میمونه "قانون بیونسی"
خیلی جالب بود

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد